Cruise çareyi işten çıkarmalarda buldu

Forbes’un haberine göre şirketin CEO’su Kyle Vogt, bu hafta başında yapılan genel toplantıda personele bu kararı anlattı. Vogt, Cruise’un kimin veya kaç kişinin işini kaybedeceğine henüz karar vermediğini ancak önümüzdeki üç hafta içinde daha fazla ayrıntı vereceğine söz verdiğini söyledi. Forbes, şirketin ayrıca dahili “dinleme oturumları” düzenleyecek ve Cruise araçlarının dahil olduğu çarpışmaları detaylandıran web siteleri oluşturmayı araştıracağını söyledi.

Bu haber, bir Cruise robotaksinin San Francisco’daki bir yayayı durmadan önce 20 metreden fazla sürüklediği kazanın ardından geldi. Bu olay Kaliforniya DMV’sinin Cruise’un eyaletteki işletme iznini iptal etmesine neden olmuştu. DMV yaptığı açıklamada Cruise’un araçlarının “halkın kullanımı için güvenli olmadığını” ve Cruise’un otonom araçlarının güvenliğiyle ilgili bilgileri “yanlış beyan ettiğini” söyledi.

Cruise çareyi işten çıkarmalarda buldu

Olaydan haftalar sonra San Francisco, Austin, Houston, Dallas, Miami ve Phoenix’te faaliyet gösteren Cruise, sürücüsüz operasyonlarını tamamen durdurdu. Bu hafta General Motors, Cruise’un 950 robotaksiden oluşan filosunun tamamını geri çağırdı.

Cruise’un dahili güvenlik belgelerine dayanan diğer raporlar, arabanın algoritmalarının çocukları tanımlamada sorun yaşadığını gösterdi; bu da Cruise çalışanlarının bildiği bir şeydi.

Çarşamba günü Cruise, son olaylara yanıt veren bir blog yazısı yayınladı. Şirket, doğrudan Vogt’a rapor verecek bir Güvenlik Direktörü işe almayı düşündüğünü söyledi. Cruise ayrıca ekim olayına yönelik tepkisini gözden geçirmek için üçüncü taraf bir hukuk firmasını da işe alacak.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir